• Lid worden?

Cursussen

Heb je nog geen roei-ervaring dan start je met de beginnerscursus (mei-juni). Hiervoor zijn geen toelatingseisen. Een zwemdiploma en goed kunnen zwemmen in open water is wel verplicht. Met deze cursus van zeven weken krijg je de basisvaardigheden van het roeien en de belangrijkste theorie onder de knie om veilig en zonder blessures te kunnen roeien. Alleen dan hou je plezier in het roeien en kom je steeds een stapje verder. Na je eerste examen, 'Ploeg 1', kun je zelfstandig roeien in een 'vier met stuurman'.

Na de beginnerscursus zijn er verschillende vervolgcursussen mogelijk. Daardoor verfijn je je roeitechniek en kun je in steeds sportievere boten roeien. Zo kun je na het ploegroeien van de beginnerscursus al snel de stap maken naar het (leren) roeien in een eenpersoons skiff. Hier komt meer techniek en balans bij kijken.

Bij De IJssel wordt veel aandacht gegeven aan instructie om zoveel mogelijk leden zo goed mogelijk te leren roeien in verschillende soorten boten. Aan het volgen van cursussen zijn geen extra kosten verbonden. Opleiding en instructie zit bij de contributie in.

Wil je meer informatie over jouw mogelijkheden, informeer dan bij onze Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. hoe je bij onze vereniging kunt instromen.