De vereniging

De IJssel is een ongedwongen, actieve roeivereniging van zo'n 100 leden. Je kunt bij ons roeien op recreatief, sportief en wedstrijdniveau, van beginner tot ervaren roeier.
De vereniging is opgericht in 1909 en lag oorspronkelijk aan de IJssel. Vandaar de naam.
Sinds 1979 is de vereniging gevestigd aan Het Ganzendiep, vlakbij de sluis voor recreatievaart naar de IJssel, de Ganzensluis. Ideaal roeiwater en een goede uitvalsbasis voor mooie roeitochten. Bij geschikte weersomstandigheden zijn, voor de meer ervaren roeier, ook roeitochten op de IJssel mogelijk. Dit alles op slechts tien minuten fietsen van het historische centrum van Kampen!
We hebben een dames- en herenwedstrijdteam en we organiseren verschillende roeitochten voor onze leden.  Daarnaast kun je meedoen aan toer- en prestatietochten elders. Elk voorjaar start er een beginnerscursus voor nieuwe leden. Daarbij krijg je goede instructie en word je wegwijs gemaakt in de vereniging waar je je waarschijnlijk snel 'thuis' voelt.
Onze vloot bestaat uit boten voor de beginnende roeier tot de gevorderde wedstrijdroeier. Van een eenpersoons skiff tot de (on) gestuurde twee, de C4 of 'gladde 4', een boot voor vier personen met stuurman/-vrouw en de 'acht met stuurman'.

eern-zaterdagochtend-in-mei-2 2